اجاره جرثقيل در تهران

كرايه جرثقيل در تهران

یکشنبه ۲۳ شهریور ۰۴

اجاره جرثقيل در تهران

۶۵ بازديد

اجاره جرثقيل در تهران را با كادري مجرب و قيمتي ارزان وباور نكردني از اما بخواهيد 

جرثقيل يكي از خودروهاي سنگين است كه بصورت پشتيباني نيروهاي عملياتي در بعضي از حوادث مورد استفاده آتش نشانان قرار مي گيرد ايزو غالبا در مواقعي كه نياز به جابجايي لوازم و اجسام سنگين و يا خودرو هاي حادثه ديده مثل سقوط خودروها در كانالها و دره ها و يا واژگون شدن خودروهاي تانكر دار حامل سوختهاي مايع يا گاز و يا حوادث ريزش آوار و قطعات سنگين فلزي و بتوني و  ... باشد از جرثقيلها در انواع مختلف سبك و سنگين (با توجه به سفارش مصرف كننده) ساخته و عرضه مي شوند و استفاده كنندگان از آن با توجه به نياز خود و ميزان وزن بار مورد جابجايي از نوع مناسب بهره برداري مي نمايند ايزو
جرثقيلهايي كه مورد استفاده نيروهاي آتش نشان قرار مي گيرد در دو نوع كلي مي باشند كه عبارتند از:
1- جرثقيلهاي نجات كه نصب شده بر روي خودروهاي ويژه عمليات امدادرساني و نجات در حوادث مي باشند ايزو
طراحان و سازندگان خودروهاي آتش نشاني جهت رفع نيازهاي كاري آتش نشانان در جابجايي و بلند كردن وسايل و اجسام سنگين و رفع موانع موجود در امداد و نجات حادثه ديدگان اقدام به طراحي و نصب يك دستگاه جرثقيل را در قسمت پشت خودرو بعد از كابين تجهيزات نصب مي نمايند تا كاربري آن آسانتر باشد ايزو
قابل ذكر ست كه در كابين تجهيزات خودروهاي ويژه نجات انواع و اقسام ابزار و وسايل لازم در امداد رساني كليه حوادث شهري و برون شهري جاسازي و نگهداري ميشود ايزو بعضي از اين ابزار عبارتند از قيچي و جكهاي هيدروليكي – تجهيزات برش فلز و سنگ و بتون – ژنراتورههاي تامين برق اضطراري تك فاز و سه فاز - پمپهاي جابجايي مواد نفتي و لجن كشي – دستگاههاي هوارساني – سيستم ايجاد روشنايي ( پروزكتور) مجهز به پايه تلسكوپي بالا رونده و  ...
دو نمونه خودرو ويژه نجات در آتش نشان تهران مورد استفاده قرار مي گيرد كه عبارتند از خودرو بنز 1017 و خودرو بنز 1124 ساخت شركت *** ايزو
جرثقيل نصب شده بر روي هر دو خودرو فوق مشابه هم و با مارك HIAB650 هستند كه داراي حداكثر قدرت بلند كردن 5/3 تن بار مي باشند ايزو اين نمونه جرثقيل داراي يك سيستم تامين فشار هيدروليكي است كه از نيروي موتور خودرو انرژي مي گيرد به طوري كه در زمان كار با جرثقيل بايستي موتور خودرو روشن باشد ايزو انتقال نيروي موتور به پمپ فشار روغن از طريق سيستم PTO مخصوص و با كليد الكترومغناطيسي نصب شده در كابين راننده فعال مي گردد ايزو
بوم اين جرثقيل داراي سه تكه اصلي است كه توسط مفصلهاي مخصوص به هم متصل هستند ايزو آخرين تكه بوم به صورت تلسكوپي قابليت افزايش طول داشته و دسترس نهايي به طول 5 متر را از سكوي بوم براي اپراتور فراهم مي نمايد ايزو
قدرت بلند كردن بار اين جرثقيل طبق اعلام سازنده آن 3500 در حداكثر ظرفيت مي باشد ايزو
با افزايش طول بوم قدرت بلند كردن بار دستگاه كاهش مي يابد ايزو جدول زير تناسب وزن بار با طول بوم را نشان مي دهد ايزو
طول بوم (متر) 7/1 4/2 5/3 5
وزن بار ( كيلو گرم) 3500 2500 1700 1200
همانطور كه در جدول ملاحظه مي شود وقتي بوم در حداكثر قابليت دسترس آن از نظر ارتفاع باشد توان بلند كردن بار جرثقيل به كمتر از 50% كاهش مي يابد ايزو
بر روي بوم اين جرثقيل يك دستگاه وينچ هيدروليكي نيز نصب شده است كه در عمليات كششي مورد استفاده قرار مي گيرد ايزو كنترل حركات و گردش بوم و وينچ آن از طريق اهرمهاي مخصوص كه بر روي تابلو كنترل جرثقيل نصب شده است كنترل مي گردد ايزو
نصب دو تابلوي كنترل مشابه در دو سمت سكوي جرثقيل اين امكان را به آتش نشانان مي دهد كه از سويي كه تسلط بيشتري بر عمليات دارند اقدام نماسند ايزو
تابلوي كنترل جرثقيل داراي 5 اهرم است كه به ترتيب از چپ به راست عمليات زير را انجام مي دهند:
1- كنترل گردش بوم به اطراف ( در جهت افقي)
2- اهرم كنترل بازوي اول
3- اهرم كنترل بازوي دوم
4- كنترل و افزايش طول بوم در آخرين تكه يا بازوي سوم ( به صورت تلسكوپي )
5- اهرم كنترل يا باز و بسته كردن وينچ
2- جرثقيلهاي معمولي كه در خارج از سازمان نيز موارد استفاده فراوان از جمله در ساختمان سازي و  ... دارند ايزو
در اين بحث نوشتار جرثقيلهاي معمولي و نحوه استفاده از آنها در آتش نشاني مورد بررسي قرار مي گيرد ايزو
بطور كلي 3 دستگاه جرثقيل ( از نوع معمولي) در گروه تجهيزات خودرويي سازمان آتش نشاني تهران قرار دارد كه عبارتند از:
1- جرثقيل 25 تني (معروف به كامپيوتري)
2- جرثقيل 25 تني معمولي
3- جرثقيل 6 تني ( چپقي)

عكس بالا كه مشاهده مي كنيد جرثقيل 250 تن بوم خشك ماني تواك از ماشين آلات شركت روز افزون مي باشد
مشخصات عمومي جرثقيلها
جرثقيلهاي خودكششي ( جرثقيلهايي كه بر روي كاميون نصب شده اند) داراي يك بوم يك يا چند تكه هستند كه با طراحي مناسب توسط سازندگان داراي قابليت افزايش طول در قسمت بوم مي باشند ايزو بر رووي انتهاي بوم ( نوك بوم) يك قرقره فولادي تعبيه شده است كه كابل فلززي وينچ بر روي آن حركت مي نمايند ايزو معمولا يك دستگاه وينچ با كابلهاي فولادي (مقاوم در برابر وزنه ) بر روي بوم طوري طراحي و نصب مي گردد كه توسط نيروي پمپ هيدروليك خودرو فعال گردد ايزو كابل فلزي وينچ مجهز به يك قلاب و قرقره است كه از قسمت نوك بوم آويزان مي گردد وقتي وزنه اي به قلاب وينچ بسته شود با عملكرد وينچ وزنه از جاي خود حركت كرده و يا بلند خواهد شد ايزو
بوم جرثقيل بر روي سكويي نصب شده است كه قابليت گردش دووراني را بر حول محور بوم ايجاد مي نمايد ايزو غالبا بوم جرثقيل ها را طوري طراحي مي نمايند كه در انتهاي آخرين قطعه بوم امكان نصب جيب وجود داشته باشد ايزو
معمولا قدرت و اندازه جرثقيلها را متناسب با قدرت و كشش موتور كاميوني كه حامل آنها ست در نظر مي گيرند ايزو بر روي شاسي جرثقيلها جكهاي مخصوصي تعبيه مي نمايند كه هنگام برداشتن بار موجب ايجاد تعادل بيشتر و ايمني در كاربري جرثقيل مي گدد ايزو اين جكها از طرفين شاسي يا سكوي جرثقيل به سمت خارج بيرون آمده و بر روي زمين مستقر مي گردند استفاده از اين جكها در هنگام جابجايي بار توسط جرثقيل ضروري مي باشد ايزو
هنگام استفاده از جرثقيل بايستي كليه نكات ايمني از جمله ايمني در محل استقرار – فاصله و فضاي مناسب جهت گردش و عملكرد بوم و ايمني در سيستم وينچ و بستن قلابها به بار – تناسب وزن مورد جابجايي با زاويه طول بوم رعايت شود ايزو استحكام زمين در محل استقرار جرثقيل بايستي بحدي باشد كه فشار وارده ناشي از وزن دستگاه و بار مورد جابجايي هيچ اثري بر پايداري دستگاه نداشته و در طول زمان كاركرد جرثقيل جكها در جاي خود ثابت بمانند ايزو
اپراتور دستگاه موظف است پس از اطميينان از استحكام سطح محل استقرار جرثقيل شروع به عمليات نمايد ايزو
فضاي مناسب جهت گردش و عملكرد بوم فشايي است كه در ان هيچ مانعي براي گردش و افزايش طول بووم و جايجايي بار نباشد ايزو راننده جرثقيل بايستي دستگاه را در امن ترين و مناسبتر ين نقطه در نزديك محل عمليات طوري مستقر نمايد كه بيشترين تسلط را در حين عمليات دارا باشد ايزو قبل از استفاده از بوم بايستي جكهاي بغل دستگاه را تا حد نهايي باز نموده و روي زمين طوري مستقر نمود كه لاستيكهاي كاميون از زمين جدا شوند ايزو
طريقه بستن قلاب كابل فلزي دستگاه به بار مورد جابجايي بايستي از ايمني بسيار بالايي برخوردار بوده و هرگونه احتمال سقوط منتفي باشد ايزو
جيب jib: يك بوم اضافي است كه به صورت اختياري بر انتهاي آخرين قطعه بوم جرثقيل نصب مي گردد و طول بوم را به مقدار طول جيب ( 6 تا 5/7 متر ) افزايش مي دهد جييب با استفاده از پين ها و اتصالات مخصوص بر نوك بوم نصب مي گردد ايزو
مزيت نصب اين وسيله افزايش قابليت دستريسي و عملكرد بوم جرثقيل است كه كاربران جرثقيلها با توجه به نياز در عمليات جابجايي اجسام از آن استفاده مي نمايند ايزو
سازندگان جيب (jib) را از فلز محكم و مقاوم به طوري طراحي مي نمايند كه تاثير منفي بر ايمني عملكرد جرثقيل نداشته باشد ايزو
مشخصات فني جرثقيل 25 تني ( كامپيوتري)
اين جرثقيل از نوع KOBELCO مدل T280است كه بر روي شاسي كاميون نيسان ديزل ژاپني مدل Kw30MXI نصب شده است ايزو بوم اين وسيله از 4 تكه (قسمت ) تشكيل شده است كه 3 قسمت آن به صورت كشويي در قسمت اصلي فرو مي روند ايزو اين جرثقيل كه در سال 1364 به خدمت سازمان آتش نشاني تهران در آمده است ايزو داراي طول كلي 12 متر و عرض 5/2 متر در حالت بسته بودن جكها و بوم مي باشد ايزو
زاويه گردش بوم بر محور اصلي سكوي دستگاه 360 بوده و هيچ محدوديتي در گردش آن وجود ندارد ايزو طول بوم در حالت كاملا باز به 31 متر مي رسد ايزو زاويه عملكرد بوم در حالت كاملا باز 80 است كه اين زاويه توسط نشاندهنده مخصوصي كه بر روي بوم طراحي شده است مشخص مي گردد ايزو
وينچ دستگاه اين امكان را به اپارتور مي دهد كه از فاصله حداكثر ارتفاع بوم ( حدود 31 متري ) اشيا روي زمين را جابجا نمايد ايزو البته بايد توجه داشت كه هر چه بر طول بوم افزوده شود و شعاع عملكرد ( زاويه عملكرد ) دستگاه كمتر باشد قدرت دستگاه در برابر وزن بار مورد جابجايي كمتر مي شود ايزو
حداكثر ظرفيت مجاز جابجايي بار توسط بوم اين جرثقيل 25 تن مي باشد كه در كوتاهترين طول بوم ( 10 متري در قسمت اول ) و زاويه 80 درجه نسبت به سطح زمين ( آخرين زاويه عملكرد عمومي بوم ) مي باشد ايزو
استاندارد ظرفيت بلند كردن بار توسط بوم جرثقيل در جدول ضميمه آمده است ايزو
نحوه عمليات با جرثقيل
كليه عمليات كنرتل بوم و جابجايي بار توسط جرثقيل از طريق تابلو كليدها و اهرمهاي موجود در اتاقك كنترل صورت مي گيرد ايزو در اين محل اهرمهاي مخصوص ( 4 اهرم ) باز كردن و جمع كردن بوم و وينچ دستگاه و اهرم گردش بوم به اطراف نصب شده است ايزو اين اهرمها به ترتيب از راست به چپ مخصوص باز كردن (افزايش طول ) 2- جمع كردن بوم 3- باز و بسته كردن كابل فلزي وينچ – گردش بوم به اطراف در 4 جهت ( سوئينگ ) مي باشند ايزو كليه مراحل عمليات از قبيل زاويه استقرار و طول بوم و فاصله بار از مركز ثقل دستگاه و ارتفاع بوم از سطح زمين و خارج كردن جكهاي شاسي از طريق نمايشگرهاي الكترونيكي ( كامپيوتري ) موجود بر روي تابلو عملكرد نمايش مي شود ايزو
اين تابلو قابليت پيشگيري از عملكرد خطاي اپراتور را داشته و به هنگام وجود بار اضافي يا زاويه و طول بيش از استاندارد بوم پس از اعلام وضعيت صوتي و بصري عملكرد دستگاه را بصورت خودكار متوقف مي نمايد ايزو
عمليات استفاده از جكهاي شاسي
جهت نصب جكهاي شاسي و ايجاد استقرار پايداري بيشتر جرثقيل به ترتيب زير عمل شود ايزو
با استفاده از تابلوي مخصوصي كه در طرفين شاسي نصب شده است و اهرمهاي عملكرد جكها بر روي آن تعبيه شده اقدام به خارح كردن جكها شود ايزو
اين تابلو داراي 5 اهرم است كه در جهات بالا و پائين حركت دارند اهرمها به ترتيب از چپ به راست مربوط به جكهاي سمت را ست جلو – سمت چپ جلو – سمت را ست عقب و سمت چپ عقب مي باشند ايزو پنجمين اهرم امكان خارج نمودن توام كليه جكها را به اپ راتور مي دهد ايزو بر روي آخرين اهرم يك شاسي مخصوص نصب شده است كه بصورت گاز دستي عمل نمده و دور موتور را جهت تامين نيروي مورد نياز پمپ فشار روغن ( هيدروليك ) ايجاد مي نمايد ايزو فشار بر اهرمها در جهت پائين جكها را بيرون آورده و در جهت بالا جكها را به داخل محفظه خود جمع مي كند ايزو
قابل توجه است كه در جرثقيل 25 تني ( كامپيوتري ) فاصله پايه جكهها در آخرين حد خارج شدن از شاسي ( عرض نهائي جرثقيل هنگام عمليات ) برابر 6 متر مي باشد ايزو
عمليات استفاده از بوم ( در جابجايي اشيا)
پس از استقرار مناسب جكها مي توان اقدام به عمليات با بوم نمود ايزو مراحل كار به شرح زير است: از طريق اهرمهاي تابلو موجود در اتاقك كنترل ابتدا مهار بوم را از جلوي شاسي خودرو ( از طريق آزاد كردن كابل وينچ) ازاد نموده و با اهرم باز كردن بوم بوم را از جاي خود حركت داده و به سمت نقطه عمليات حركت دهيد ايزو پس از تثبيت بوم در محل مورد نظر كابل فلزي وينچ را آزاد كرده و قلاب آنرا به شي مورد جابجايي متصل و اقدام به جابجايي آن كنيد ايزو
هنگام استفاده از بوم بايستي تناسب طول و زاويه عملكرد بوم با وزن بار مورد جابجايي را در نظر داشته و طبق جدول معرفي شده از طرف سازنده عمل شود ايزو
نكاتي كه در هنگام عملكرد جرثقيل بايد مورد توجه قرار گيرد عبارتند از:
1- استقرار در محل مناسب و مطمئن كه داراي حداكثر ايمني و تسلط بر عمليات باشد ايزو
2- در گير كردن گيربكس مخصوص جرثقيل (PTO) از طريق گرفتن كلاج و زدن دكمه مخصوص فعال نمودن PTO ايزو
3- باز كردن جكهاي بلغ جهت ايجاد استحكام و پايداري بيشتر دستگاه بر روي زمين از طريق تابلو اهرمهاي مخصوص جكها در كنارشاسي جرثقيل ايزو
4- بلند كردن بوم و باز كردن آن در زاويه و طول مناسب با كار از طريق اهرمها و كليدهاي موجود در تابلو عملكرد بوم در اتاقك كنترل ايزو بايد توجه داشت كه تناسب وزن بار – طول بوم و زايوه بوم بايستي مطابق استانداردهاي سازنده دستگاه باشد ايزو هنگام گردش بوم مراقب موانع موجود در محل و سيمهاي برق و  ... باشيد ايزو
5- بستن كابل فلزي قلاب دار جرثقيل به وسيله مورد جابجايي بصورت كاملا محكم و ايمن انجام گيرد ايزو
6- هنگام جابجايي بار معلق به بوم جرثقيل دقت شود ايزو بار به جايي برخورد نكند كه موجب بروز آسيب گردد ايزو
جرثقيل 25 تني معمولي
اين جرثقيل داراي سيستمهاي عملكرد تقريبا مشابه جرثقيل 25 تني كامپيوتري مي باشد ايزو با اين تفاوت كه نمايشگرهاي كامپيوتري و الكترونيكي در اين جرثقيل وجود ندارد و كليه عمليات از طريق سيستمهاي مكانيكي و هيدروليكي صورت مي گيرد ايزو طول نهايي بوم سه تكه اين دستگاه 26 متر مي باشد ايزو جكهاي شاسي اين وسيله نيز بصورت مايل از دو طرف شاسي خارج شده و بر روي زمين مستتقر مي گردد ايزو
جرثقيل 6 تني ( چپقي)
اين جرثقيل نيز از نوع معمولي بوده و قادر به جابجايي و بلند كردن باري به وزن 6 تن در حداكثر ظرفيت خود مي باشد ايزو از اين وسيله بيشتر در عمليات سبك استفاده مي شود ايزو اين وسيله قادر است بار يا خودروهاي سبك ( سواري ) را برداشته و پس از قرار دادن بر روي كفي عقب جرثقيل آنرا به نقاط مورد نظر منتقل نمايدو بوم اين دستگاه ساخت شركت *** مي باشد كه از 3 قطعه تشكيل شده و به صورت تلسكوپي ( كشويي) جمع مي شود ايزو محدوديتي در گردش بوم آن به اطراف وجود ندارد ايزو هنگام استفاده بايد جكهاي جانبي شاسي كاملا باز و بر روي زمين قرار گيرند ايزو
يك جرثقيل مناسب، بخش مهمي در انتقال مواد و اجسام محسوب مي‌شود و در اكثر محيطهاي صنعتي از آن استفاده مي شود. استفاده از آن مي‌تواند موجب افزايش محصول و كاهش هزينه‌ توليد و همينطور كاهش خطرات احتمالي براي كارگران گردد.
عموما جرثقيل در اكثر سوله ها و كارخانه هاي توليدي اعم ازصنايع مرتبط با فولاد و ساير فلزات صنعتي، صنايع بتن، صنايع نفت و گاز و پتروشيمي، صنايع كاغذ، خورو سازي و ... به وفور يافت مي شود. حدود 75% جرثقيلهاي متداول در صنايع مختلف در زمره جرثقيلهاي استاندارد قرار مي گيرند و مابقي در زمره جرثقيلهاي خاص مي باشند. منظور از جرثقيلهاي استاندارد آن دسته از جرثقيلها مي باشد كه قابليت به كارگيري در تمام صنايع را دارا مي باشند در حاليكه جرثقيلهاي خاص مشخصا براي يك منظور خاص كابرد دارند. به عنوان مثال ميتوان از جرثقيلهاي صنايع آلومنيوم و فولاد نام برد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.